Cognitive Individual Differences in Second Language Acquisition : Theories, Assessment and Pedagogy /
Zhisheng (Edward) Wen, Richard L. Sparks, Adriana Biedroń.
- xii-338.p. : ill. ; 24 cm.
- Trends in applied linguistics 1868-6362 .
Références bibliographiques à la fin de chaque chapitre. Index.
Foreword / Peter Skehan 1. SLA and Individual Differences: An Overview Zhisheng (Edward) Wen & Richar L. Sparks PART I. Age, Intelligence, Aptitude and Affect 2. The Age Factor and the Critical Period Hypothesis / Adriana Biedroń 3. Intelligence / Adriana Biedroń 4. Foreign Language Aptitude Adriana Biedroń 5. Language Aptitude, Psychological and Affective Factors / Adriana Biedroń PART II: Memory, Attention and Noticing 6. Phonological and Executive Working Memory / Zhisheng (Edward) Wen 7. Consciousness, Attention, and Noticing / Zhisheng (Edward) Wen PART III: Learning Strategies, Metacognition and Self-Regulation 8. Language Learning Strategies / Mark Feng Teng 9. Metacognition / Mark Feng Teng 10. Self-Regulation / Mark Feng Teng PA RT IV: L2 Skills, Learning Difficulties, and Anxiety 11. L2 Reading and Writing Skills / Richard L. Sparks 12. L2 Learning Difficulties and Disabilities / Richard L. Sparks 13. L2 Anxiety: An Affective Factor or a Linguistic Variable? / Richard L. Sparks Epilogue 14. Individual Differences in SLA - Looking Back and Looking Forward / Richard Sparks & Shisheng (Edward) Wen
"This book presents comprehensive, thorough and updated analyses of key cognitive individual difference factors (e.g., age, intelligence, language aptitude, working memory, metacognition, learning strategies, and anxiety) as they relate to the acquisition, processing, assessment, and pedagogy of second or foreign languages. Critical reviews and in-depth research syntheses of these pivotal cognitive learner factors are put into historical and broader contexts, drawing upon the multiple authors' extensive research experience, penetrating insights and unique perspectives spanning applied linguistics, teacher training, educational psychology, and cognitive science. The carefully crafted chapters provide essential course readings and valuable references for seasoned researchers and aspiring postgraduate students in the broad fields of instructed second language acquisition, foreign language training, teacher education, language pedagogy, educational psychology, and cognitive development. " « Ce livre présente des analyses complètes, approfondies et mises à jour des principaux facteurs cognitifs de différence individuelle (par exemple, l'âge, l'intelligence, l'aptitude au langage, la mémoire de travail, la métacognition, les stratégies d'apprentissage et l'anxiété) en ce qui concerne l'acquisition, le traitement, l'évaluation et la pédagogie de langues secondes ou étrangères. Des revues critiques et des synthèses de recherche approfondies de ces facteurs cognitifs essentiels de l'apprenant sont placées dans des contextes historiques et plus larges, en s'appuyant sur l'expérience de recherche approfondie de plusieurs auteurs, des idées pénétrantes et des perspectives uniques couvrant la linguistique appliquée, la formation des enseignants, la psychologie de l'éducation et les sciences cognitives. . Les chapitres soigneusement rédigés fournissent des lectures de cours essentielles et des références précieuses pour les chercheurs chevronnés et les futurs étudiants de troisième cycle dans les vastes domaines de l'acquisition d'une langue seconde, de la formation en langues étrangères, de la formation des enseignants, de la pédagogie des langues, de la psychologie de l'éducation et du développement cognitif. » (4e de couverture)
Autre auteur : Mark Feng Teng
9781614516767
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Langues--Étude et enseignement. Linguistique cognitive. Psycholinguistique.