Business Communication Essentials /
Courtland L. Bovée, John V. Thill, Jean A. Scribner.
- 2nd Canadian ed.
- Toronto : Pearson CA, 2010.
- 411 p. : ill. ; 28 cm.
Understanding Business Communication in Today's Workplace Communicating in Teams : Listening, Nonverbal, and Meeting Skills Planning Business Messages Writing Business Messages Completing Business Messages Working with Memos, Email, Letters, and Instant Messages Writing Routine Messages Writing Bad-News Messages Writing Persuasive Messages Understanding and Planning Business Reports and Proposals Writing and Completing Business Reports and Proposals Planning, Writing and Delivering Oral Presentations Searching for Employment and Preparing Employement Messages Interviewing for Employment and Following Up
"Integrating all elements of effective business communication, this all-in-one package blends information with technology, presented in an engaging multimedia environment. Numerous real-world examples and document critiques provide the means for learning grammar and business communication mechanics more effectively than any other book on the market today. After an informative introduction that describes the foundations of business communications, this book covers such topics as: the three-step writing process (planning, writing, and completing business messages); brief business correspondence (letters, memos, e-mails, and instant messages); business reports and proposals; and employment messages. Comprehensive appendices for format and layout of documents and a handbook of grammar, mechanics, and usage round out this book. A must-have reference book for anyone in a professional business office, this resource is also an excellent primer for those just entering the job market." "Intégrant tous les éléments d’une communication commerciale efficace, ce package tout-en-un allie l’information à la technologie, présentée dans un environnement multimédia engageant. De nombreux exemples réels et critiques de documents fournissent les moyens d’apprendre la grammaire et la mécanique de communication d’affaires plus efficacement que tout autre livre sur le marché aujourd’hui. Après une introduction informative qui décrit les fondements des communications d’affaires, ce livre couvre des sujets tels que : le processus de rédaction en trois étapes (planification, rédaction et rédaction de messages d’affaires); brève correspondance d’affaires (lettres, notes de service, courriels et messages instantanés); rapports et propositions d’affaires; et messages d’emploi. Des annexes complètes pour le format et la disposition des documents et un manuel de grammaire, de mécanique et d’utilisation complètent ce livre. Un livre de référence incontournable pour toute personne dans un bureau d’affaires professionnel, cette ressource est également une excellente introduction pour ceux qui viennent d’entrer sur le marché du travail."