000 | 00716aam a2200253 a 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c2204 _d2204 |
||
001 | 000011007846 | ||
003 | CaOOAMICUS | ||
005 | 20190306170513.0 | ||
008 | 910212s1992 maua 00010 fre | ||
010 | _a 91070834 | ||
020 | _a066924452X | ||
040 |
_aDLC _beng _cDLC _dCaOONL _dJCRC |
||
041 | 0 | _afreeng | |
050 | 0 | 0 |
_aPC2117 _b.G22 1992 |
082 | 0 | 0 |
_a448.6/421 _220 |
100 | 1 | 0 | _aGalanti, Marie E. |
110 | _aJournal Français d'Amérique | ||
245 | 1 | 0 |
_aLectures et fantaisies / _cMarie Galanti. |
250 | _a2nd ed. | ||
260 | 0 |
_aToronto : _bD.C. Heath and Company, _c1992. |
|
300 |
_ax, 190 p. : _bill. ; _c24 cm. |
||
500 | _aFrench and English. | ||
505 | _a"As you examine LECTURES ET FANTAISIES, Second Edition: | ||
505 | _aThis cultural reader presents thirty short, lively readings based on newspaper and magazine articles on subjects of current interest. It deals with the pursuits and preoccupations of the contemporary French-speaking world, including the Caribbean, Quebec, and Africa. The selections serve as a springboard for classroom discussion and student interaction. | ||
505 | _aA pre-reading section guides students in their reading of the individual selections and promotes the development of reading skills. | ||
505 |
_aEach selection is followed by a variety of activities. Different exercise types:
_tcheck reading comprehension _tpromote vocabulary acquisition _tsolicit personal opinions _tsuggest topics for classroom discussion _tprovide situations for role-plays _tpropose composition topics _tsuggest activities for group projects |
||
505 | _aVocabulary is carefully controlled, based on Le français fondamental. | ||
505 | _aThe use of verb tenses progresses gradually from the present indicative to more advanced structures." (Book Cover) | ||
505 | _aTABLE DES MATIÈRES : | ||
505 | _aPreface | ||
505 | _aVerb tenses used in Lectures et fantaisies | ||
505 | _aPREMIÈRE PARTIE | ||
505 | _a1. Les Français et le bonheur | ||
505 | _a2. Allô... Allô.. Ne quittez pas ! | ||
505 | _a3. Des vacances à la ferme au Québec ? Pourquoi pas ? | ||
505 | _a4. À l'école du cirque | ||
505 | _a5. Coco Chanel : Un nom qui a fait le tour du monde | ||
505 | _a6. Vous et les astres : Qui dit votre horoscope ? | ||
505 | _a7. Dis-moi quel animal tu as... | ||
505 | _a8. Robert Desnos et l'aventure surréaliste | ||
505 | _a9. Les objets et vous : Amis ou ennemis ? | ||
505 | _a10. Le chocolat suisse - le meilleur du monde | ||
505 | _aDEUXIÈME PARTIE | ||
505 | _a11. Quand les Français flirtent avec la fortune | ||
505 | _a12. Vacances : L'obsession des grands départs | ||
505 | _a13. Simplifier le français ? Tout le monde n'est pas d'accord | ||
505 | _a14. Bienvenue aux Internationaux de France : Le French Open | ||
505 | _a15. Beaubourg : Première attraction touristique de la France | ||
505 | _a16. Le roquefort et ses légendes | ||
505 | _a17. Minitel : Le petit écran qui fait parler la France | ||
505 | _a18. Nouvelle-Calédonie : Des difficultés pour apprendre le français | ||
505 | _a19. Une tradition pour rire : Le poisson d'avril | ||
505 | _a20. Mickey en France : Eurodisney et les parcs de loisirs | ||
505 | _aTROISIÈME PARTIE | ||
505 | _a21. Les Françaises : Qui sont-elles ? Que veulent-elles ? | ||
505 | _a22. Martine Kempf : Inventrice à scandale | ||
505 | _a23. La vie sans télé ? Inimaginable ! | ||
505 | _a24. L'immigration : Le grand problème social de la France | ||
505 | _a25. À l'heure de la révolution verte | ||
505 | _a26. Entre le passé et l'avenir : L'Afrique au carrefour | ||
505 | _aPaul Bocuse : Le globe-trotter de la cuisine française | ||
505 | _a28. Monaco : Le rêve et la réalité | ||
505 | _a29. Eurotunnel : On peut marcher sous la Manche | ||
505 | _a30. La France dans l'Europe de demain | ||
505 | _aLexique | ||
505 | _aAcknowledgments | ||
650 | 0 |
_aFrench language _xReaders. |
|
942 |
_2z _cBK |