Banniere
Conrad, Dianne

Assessment Strategies for Online Learning : Engagement and Authenticity / Dianne Conrad and Jason Openo. - xiii, 206 p. : ill. ; 23 cm. - Issues in distance education series . - Issues in distance education series. .

FOREWORD PREFACE 1. The Big Picture: A Framework for Assessment in Online Learning 2. The Contribution of Adult Education Principles to Online Learning and Assessment 3. What Do You Believe? The Importance of Beliefs about Teaching and Learning in Online Assessment 4. Authenticity and Engagement: The Question of Quality in Assessment 5. Assessment Using E-Portfolios, Journals, Projects, and Group Work 6. The Age of “Open”: Alternative Assessments, Flexible Learning, Badges, and Accreditation 7. Planning an Assessment and Evaluation Strategy Authentically 8. Flexible, Flipped, and Blended: Technology and New Possibilities in Learning and Assessment 9. A Few Words on Self-Assessment 10. Summing Up Appendix Other Voices: Reflections from the Field References Index

"For many learners assessment conjures up visions of red pens scrawling percentages in the top right-hand corner of exams and feelings of stress, inadequacy, and failure. Although negative student reactions to evaluation have been noted, assessment has provided educational institutions with important information about learning outcomes and the quality of education for many decades. But how accurate is this data and has it informed practice or been fully incorporated into the learning cycle? Conrad and Open argue that the potential in many of the new learning environments to alter and improve assesment has yet to be explored by educators and students.

In their investigation of assessment methods and learning approaches, Conrad and Openo aim to explore assessment that engages learners and authentically evaluates education. They insist that moving to new learning environments, specifically those online and at a distance, afford educators opportunities to embrace only the most effective face-to-face assessment methods and to realize the potential of delivering education in the digital age. In this volume practitioners will find not only an indispensable introduction to new forms of assessment but also a number of best practices as described by experienced educators." / "Pour de nombreux apprenants, l’évaluation évoque des visions de stylos rouges griffonnant des pourcentages dans le coin supérieur droit des examens et des sentiments de stress, d’insuffisance et d’échec. Bien que des réactions négatives des élèves à l’égard de l’évaluation aient été notées, l’évaluation a fourni aux établissements d’enseignement des renseignements importants sur les résultats d’apprentissage et la qualité de l’éducation depuis de nombreuses décennies. Mais dans quelle mesure ces données sont-elles exactes et ont-elles été intégrées dans le cycle d’apprentissage? Conrad et Open soutiennent que le potentiel de nombreux nouveaux environnements d’apprentissage à modifier et améliorer l’évaluation n’a pas encore été exploré par les éducateurs et les étudiants.

Dans leur étude des méthodes d’évaluation et des approches d’apprentissage, Conrad et Openo visent à explorer l’évaluation qui engage les apprenants et évalue authentiquement l’éducation. Ils insistent sur le fait que le passage à de nouveaux environnements d’apprentissage, en particulier ceux en ligne et à distance, offre aux éducateurs l’occasion d’adopter uniquement les méthodes d’évaluation en personne les plus efficaces et de réaliser le potentiel de la prestation de l’éducation à l’ère numérique. Dans ce volume, les praticiens trouveront non seulement une introduction indispensable aux nouvelles formes d’évaluation, mais aussi un certain nombre de bonnes pratiques décrites par des éducateurs expérimentés."

9781771992336 (pbk)


Educational tests and measurements.
Distance education students.

LB3051 / .C667 2018

371.26

Propulsé par Koha