000 -LEADER |
fixed length control field |
01190cam a2200289 a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
15790729 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20190610183447.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
090625s2011 mauab 001 0 fre |
010 ## - LIBRARY OF CONGRESS CONTROL NUMBER |
LC control number |
2009931448 |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9781605761183 (Student Text) |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9781605761220 (Instructors Annotated Edition) |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
DLC |
Transcribing agency |
JCRC |
050 00 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
PC2129.E5 |
Item number |
G55 2011 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Ghillebaert, Françoise |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Face-a-face : |
Remainder of title |
conversation et redáction / |
Statement of responsibility, etc. |
Françoise Ghillebaert. |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
1st ed. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Boston : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Vista Higher Learning ; |
Date of publication, distribution, etc. |
2011. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xvii, 228 p. : |
Other physical details |
ill. (some col.), col. maps ; |
Dimensions |
27 cm. |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Includes index. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
"Face-à-face captures students' interest and encourages them to communicate in French through a wealth of engaging text, technology, and media resources. Students will find it easier and more stimulating to participate in lively conversations as they explore a broad range of topics related to each lesson's theme. Features include:<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Thought-provoking films from contemporary francophone filmmakers <br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
A visual introduction and review of vocabulary and grammar <br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Robust assortment of communicative activities related to the lesson theme<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
A variety of literary and cultural readings with the support students need to experience, understand, and discuss each selection<br/>Three types of rhetorical writing assignments (narrative, expository, and persuasive)" (Site de l'éditeur) |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
TABLE DES MATIÈRES :<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Leçon 1 : Les relations personnelles<br/> |
Title |
Court métrage : Manon sur le bitume, d'Élizabeth Marre et Olivier Pont<br/> |
-- |
Structures : Le passé composé et l'imparfait; Le plus-que-parfait et la concordance des temps<br/> |
-- |
Lectures : Essai: Qu'un ami véritable est une chose douce! de Michel de Montaigne; <br/> |
-- |
Littérature : Le Petit Prince d'Antoine de Saint-Exupéry<br/> |
-- |
Bande dessinée : Astérix de René Goscinny et Albert Uderzo<br/> |
-- |
Rédaction : Un blog<br/> |
-- |
Conversation : Premier débat avec toute la classe<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Leçon 2 : Les médias et la technologie<br/> |
Title |
Court métrage : Idole, de Benoît Masocco<br/> |
-- |
Structures : Le conditionnel présent et le conditionnel passé; Les propositions introduites par si<br/> |
-- |
Lectures : Article: SMS, textos de Louis Asana<br/> |
-- |
Littérature : Les Petits Caractères d'André Berthiaume<br/> |
-- |
Bande dessinée : Boule et Bill de Jean Roba<br/> |
-- |
Rédaction : Un article à sensation<br/> |
-- |
Conversation : Deuxième débat avec toute la classe<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Leçon 3 : Les générations<br/> |
Title |
Court métrage : Il neige à Marrakech de Hicham Alhayat<br/> |
-- |
Structures : Les pronoms; Le subjonctif dans les propositions substantives<br/> |
-- |
Lectures : Article : Les autres, la haine... et l'amour de David Foenkinos<br/> |
-- |
Littérature : La Vérité d'Andrée Chedid<br/> |
-- |
Bande dessinée : Le Chat de Philippe Geluck<br/> |
-- |
Rédaction : Une évaluation<br/> |
-- |
Conversation : Jeu de rôle<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Leçon 4 : Les voyages et les transports<br/> |
Title |
Court métrage : Pas de bagage d'Ismael Djebbari<br/> |
-- |
Structures : Le subjonctif dans les propositions relatives; Le subjonctif dans les propositions adverbiales<br/> |
-- |
Lectures : Essai : La Quête du pouvoir de Claude Lévi-Strauss<br/> |
-- |
Littérature : Supplément au voyage de Bougainville de Denis Diderot<br/> |
-- |
Bande dessinée : Aya de Yopougon de Marguerite Abouet et Clément Oubrerie<br/> |
-- |
Rédaction : Un essai analytique<br/> |
-- |
Conversation : Première discussion en groupes<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Leçon 5 : La nature et l'environnement<br/> |
Title |
Court métrage : Le Lagon néo-calédonien de Yann Arthus-Bertrand<br/> |
-- |
Structures : Le passé du subjonctif; La voix passive<br/> |
-- |
Lectures : Article : Sur le réchauffement planétaire<br/> |
-- |
Littérature : Celle qui aimait les arbres et le Rouquin de Nanterre, de Leila Sebbar<br/> |
-- |
Bande dessinée : Toxic Planet de David Ratte<br/> |
-- |
Rédaction : Un brochure<br/> |
-- |
Conversation : Discussion à deux<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Leçon 6 : La société<br/> |
Title |
Court métrage : Sans titre de David Rousseau et Valéry Schatz<br/> |
-- |
Structures : Les comparatifs et les superlatifs; Les infinitifs compléments de verbe<br/> |
-- |
Lectures : Nouvelle : L'Affiche d'Abdelkader Djemai<br/> |
-- |
Littérature : Le Rossignol de Marie de France<br/> |
-- |
Bande dessinée : L'Enragé de Georges Wolinski<br/> |
-- |
Rédaction : Un essai comparatif<br/> |
-- |
Conversation : Deuxième discussion en groupes |
521 ## - TARGET AUDIENCE NOTE |
Target audience note |
Pour les apprenants de français langue seconde de niveau intermédiaire fort ou avancé. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
French language |
Form subdivision |
Textbooks for foreign speakers |
General subdivision |
English. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
French language |
Form subdivision |
Conversation and phrase books |
General subdivision |
English. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
French language |
General subdivision |
Grammar |
Form subdivision |
Problems, exercises, etc. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
French language |
General subdivision |
Spoken French. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Conversation. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Rédaction. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://vistahigherlearning.com/catalog/product/view/id/6965/s/face-a-face-2nd-edition-008/">https://vistahigherlearning.com/catalog/product/view/id/6965/s/face-a-face-2nd-edition-008/</a> |
Public note |
Site de l'éditeur (2e édition). |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |