Banniere

Face-a-face : (Notice n° 1375)

000 -LEADER
fixed length control field 01190cam a2200289 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 15790729
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20190610183447.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 090625s2011 mauab 001 0 fre
010 ## - LIBRARY OF CONGRESS CONTROL NUMBER
LC control number 2009931448
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9781605761183 (Student Text)
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9781605761220 (Instructors Annotated Edition)
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency DLC
Transcribing agency JCRC
050 00 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number PC2129.E5
Item number G55 2011
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ghillebaert, Françoise
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Face-a-face :
Remainder of title conversation et redáction /
Statement of responsibility, etc. Françoise Ghillebaert.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1st ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Boston :
Name of publisher, distributor, etc. Vista Higher Learning ;
Date of publication, distribution, etc. 2011.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xvii, 228 p. :
Other physical details ill. (some col.), col. maps ;
Dimensions 27 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note Includes index.
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note "Face-à-face captures students' interest and encourages them to communicate in French through a wealth of engaging text, technology, and media resources. Students will find it easier and more stimulating to participate in lively conversations as they explore a broad range of topics related to each lesson's theme. Features include:<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Thought-provoking films from contemporary francophone filmmakers <br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note A visual introduction and review of vocabulary and grammar <br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Robust assortment of communicative activities related to the lesson theme<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note A variety of literary and cultural readings with the support students need to experience, understand, and discuss each selection<br/>Three types of rhetorical writing assignments (narrative, expository, and persuasive)" (Site de l'éditeur)
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note TABLE DES MATIÈRES :<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Leçon 1 : Les relations personnelles<br/>
Title Court métrage : Manon sur le bitume, d'Élizabeth Marre et Olivier Pont<br/>
-- Structures : Le passé composé et l'imparfait; Le plus-que-parfait et la concordance des temps<br/>
-- Lectures : Essai: Qu'un ami véritable est une chose douce! de Michel de Montaigne; <br/>
-- Littérature : Le Petit Prince d'Antoine de Saint-Exupéry<br/>
-- Bande dessinée : Astérix de René Goscinny et Albert Uderzo<br/>
-- Rédaction : Un blog<br/>
-- Conversation : Premier débat avec toute la classe<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Leçon 2 : Les médias et la technologie<br/>
Title Court métrage : Idole, de Benoît Masocco<br/>
-- Structures : Le conditionnel présent et le conditionnel passé; Les propositions introduites par si<br/>
-- Lectures : Article: SMS, textos de Louis Asana<br/>
-- Littérature : Les Petits Caractères d'André Berthiaume<br/>
-- Bande dessinée : Boule et Bill de Jean Roba<br/>
-- Rédaction : Un article à sensation<br/>
-- Conversation : Deuxième débat avec toute la classe<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Leçon 3 : Les générations<br/>
Title Court métrage : Il neige à Marrakech de Hicham Alhayat<br/>
-- Structures : Les pronoms; Le subjonctif dans les propositions substantives<br/>
-- Lectures : Article : Les autres, la haine... et l'amour de David Foenkinos<br/>
-- Littérature : La Vérité d'Andrée Chedid<br/>
-- Bande dessinée : Le Chat de Philippe Geluck<br/>
-- Rédaction : Une évaluation<br/>
-- Conversation : Jeu de rôle<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Leçon 4 : Les voyages et les transports<br/>
Title Court métrage : Pas de bagage d'Ismael Djebbari<br/>
-- Structures : Le subjonctif dans les propositions relatives; Le subjonctif dans les propositions adverbiales<br/>
-- Lectures : Essai : La Quête du pouvoir de Claude Lévi-Strauss<br/>
-- Littérature : Supplément au voyage de Bougainville de Denis Diderot<br/>
-- Bande dessinée : Aya de Yopougon de Marguerite Abouet et Clément Oubrerie<br/>
-- Rédaction : Un essai analytique<br/>
-- Conversation : Première discussion en groupes<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Leçon 5 : La nature et l'environnement<br/>
Title Court métrage : Le Lagon néo-calédonien de Yann Arthus-Bertrand<br/>
-- Structures : Le passé du subjonctif; La voix passive<br/>
-- Lectures : Article : Sur le réchauffement planétaire<br/>
-- Littérature : Celle qui aimait les arbres et le Rouquin de Nanterre, de Leila Sebbar<br/>
-- Bande dessinée : Toxic Planet de David Ratte<br/>
-- Rédaction : Un brochure<br/>
-- Conversation : Discussion à deux<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Leçon 6 : La société<br/>
Title Court métrage : Sans titre de David Rousseau et Valéry Schatz<br/>
-- Structures : Les comparatifs et les superlatifs; Les infinitifs compléments de verbe<br/>
-- Lectures : Nouvelle : L'Affiche d'Abdelkader Djemai<br/>
-- Littérature : Le Rossignol de Marie de France<br/>
-- Bande dessinée : L'Enragé de Georges Wolinski<br/>
-- Rédaction : Un essai comparatif<br/>
-- Conversation : Deuxième discussion en groupes
521 ## - TARGET AUDIENCE NOTE
Target audience note Pour les apprenants de français langue seconde de niveau intermédiaire fort ou avancé.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element French language
Form subdivision Textbooks for foreign speakers
General subdivision English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element French language
Form subdivision Conversation and phrase books
General subdivision English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element French language
General subdivision Grammar
Form subdivision Problems, exercises, etc.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element French language
General subdivision Spoken French.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Conversation.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Rédaction.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="https://vistahigherlearning.com/catalog/product/view/id/6965/s/face-a-face-2nd-edition-008/">https://vistahigherlearning.com/catalog/product/view/id/6965/s/face-a-face-2nd-edition-008/</a>
Public note Site de l'éditeur (2e édition).
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Livres
Exemplaires
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Shelving location Date acquired Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type Total Checkouts Total Renewals Date last checked out
          Non-fiction CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) General Stacks 2018-07-24 INT GHI A021876 2018-07-24 1 (Instructor's Annotated Ed.) 2018-07-24 Livres      
          Non-fiction CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) General Stacks 2018-07-24 INT GHI A025413 2018-09-05 1 (Student Text) 2018-07-24 Livres 1 1 2018-07-26

Propulsé par Koha