000 -LEADER |
fixed length control field |
02008nam a2200373 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20200214172958.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
941104s1994 fr a 0 fre |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
2190333725 (br) |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(OCoLC)463770279 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
OOU |
Language of cataloging |
fre |
Transcribing agency |
JCRC |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
PC 2430 .C657 1992 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Cotentin-Rey, Ghislaine |
245 13 - TITLE STATEMENT |
Title |
Le résumé / |
Statement of responsibility, etc. |
Ghislaine Contentin-Rey. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Paris : |
Name of publisher, distributor, etc. |
CLE international, |
Date of publication, distribution, etc. |
1992. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
128 p. : |
Other physical details |
ill. ; |
Dimensions |
24 cm. |
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Title |
Savoir-faire |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Comprend des corrigés des exercices à la fin du volume. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
« Pour permettre la maîtrise des techniques du résumé, ce livre propose une méthode en trois étapes : |
Title |
apprendre à lire de façon active un paragraphe, puis un texte, afin de l'analyser, d'en dégager l'essentiel;<br/> |
-- |
apprendre à rédiger le résumé, c'est-à-dire à reformuler plus brièvement le texte en respectant son organisation et son contenu;<br/> |
-- |
apprendre à mieux utiliser toutes les ressources qu'offre la langue.<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Des exercices, eux aussi progressifs, reprennent ces étapes. Ils sont accompagnés de corrigés. » (4e de couverture)<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
SOMMAIRE |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Qu'est qu'un résumé ? |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
SAVOIR LIRE<br/> |
Title |
La lecteur d'ensemble<br/> |
-- |
Lire et analyser<br/> |
-- |
Du paragraph au texte<br/> |
-- |
Quelques cas particuliers difficiles<br/><br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
SAVOIR RÉDIGER<br/><br/> |
Title |
Les règles de base de la rédaction<br/> |
-- |
La longueur du résumé<br/> |
-- |
L'enchaînement des idées<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
ET LE STYLE ? |
Title |
Savoir éliminer<br/> |
-- |
Savoir condenser<br/> |
-- |
Savoir préciser<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
EXERCICES COMPLÉMENTAIRES<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
CORRIGÉS DES EXERCICES<br/> |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Français (Langue) |
General subdivision |
Contraction de texte. |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Condensés. |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Français (Langue) |
General subdivision |
Composition et exercices. |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Résumés analytiques. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://ocul-uo.primo.exlibrisgroup.com/permalink/01OCUL_UO/gege1p/alma991040804729705161">https://ocul-uo.primo.exlibrisgroup.com/permalink/01OCUL_UO/gege1p/alma991040804729705161</a> |
Public note |
UO catalogue |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |