000 -LEADER |
fixed length control field |
05318cam a2200529 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
240931009 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20241004181315.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
191119t20192019fr a###frb 001 0 fre d |
015 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHY NUMBER |
National bibliography number |
FR01974799 |
017 ## - COPYRIGHT OR LEGAL DEPOSIT NUMBER |
Copyright or legal deposit number |
DLE-20191120-70905 |
Assigning agency |
FR |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9782100788033 (br) |
Terms of availability |
35 EUR |
024 30 - OTHER STANDARD IDENTIFIER |
Standard number or code |
9782100788033 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(OCoLC)1128026790 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
FRBNF458438180000001 |
Canceled/invalid control number |
FRBNF45843818 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
ALP001026472 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
ABES |
Language of cataloging |
fre |
Description conventions |
AFNOR |
Transcribing agency |
JCRC |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
fre |
Source of code |
639-2 |
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
BF311 |
082 0# - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
370.15 |
Edition number |
22 |
084 ## - OTHER CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
370. |
Number source |
Cadre de classement de la Bibliographie nationale française |
084 ## - OTHER CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
B |
084 ## - OTHER CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
370. |
Number source |
DEWBSG |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)158962710 |
Personal name |
Heutte, Jean |
Dates associated with a name |
1963- |
Relator code |
aut. |
Relator term |
Auteur |
245 14 - TITLE STATEMENT |
Title |
Les fondements de l'éducation positive : |
Remainder of title |
perspective psychosociale et systémique de l'apprentissage / |
Statement of responsibility, etc. |
Jean Heutte. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Malakoff : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Dunod, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2019. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
370 p. : |
Other physical details |
graph. ; |
Dimensions |
24 cm. |
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Title |
Éducation sup, |
International Standard Serial Number |
2678-2847 |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
Bibliogr. p. 317-361. Notes bibliogr. Index. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Avant-propos. -- Préface (Robert J. Vallerand) -- Introduction. La persistance à vouloir comprendre avec les autres : genèse d'un triple processus évolutionniste (même, gène et techné) catalyseur de la création collégiale des connaissances -- Chapitre 1. Les communautés d'apprenance : comprendre seul, mais jamais sans les autres. -- 1. Le mème égoïste : contamination virale et cyberculture -- 2. Les technologies intellectuelles : le biotope de l'apprenance -- 3. Les communautés : la biocénose de l'apprenance -- 4. Conclusion -- Chapitre 2. La psychologie positive : la science du développement humain optimal. 1. L'émergence de la préoccupation du développement humain optimal -- 2. Quelques théories, concepts et outils au coeur de la psychologie positive -- 3. Conclusion -- Chapitre 3. Le flow : la psychologie de l'expérience optimale. 1. Mihaly Csikszentmihalyi : le pionnier de la recherche empirique sur les déterminants psychologiques de l'expérience subjective -- 2. La théorie de l'autotélisme : l'une des théories majeures de la psychologie scientifique contemporaine -- 3. Apport de la théorie de l'autotélisme-flow à la recherche empirique dans le champ de l'éducation et de la formation -- 4. La part des autres dans l'expérience optimale : appréhender la dimension sociale de la conation -- 5. Conclusion -- Chapitre 4. Institutionnaliser les formes émergentes des collectifs pour apprendre ? -- 1. L'obstacle culturel à L'expérience optimale d'apprentissage tout au long de la vie -- 2. Chercher l'inspiration dans des contextes non contaminés par la forme scolaire -- 3. Quelles conséquences pour le développement de la pédagogie universitaire ? 4. Pour une conception systémique et transdisciplinaire de la pédagogie universitaire -- Conclusion. Références bibliographiques. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
« La psychologie positive, fondée par Martin Seligman et Mihaly Csikszentmihalyi, est un champ de recherche fondamentale qui connaît un engouement sans précédent dans les milieux scientifiques internationaux depuis déjà plus de 20 ans. Dans ce cadre, le secteur de l’éducation est l’un des domaines les plus scientifiquement scrutés. C'est dans ce contexte d'intérêt croissant pour l'éducation positive, que cet ouvrage attire l’attention sur les aspects fondamentaux de ce concept très en vogue. En droite ligne avec les travaux de nombreux chercheurs européens, il permet aussi à l'auteur d'afficher son souhaite de s'émanciper épistémologiquement de l'emprise de la culture des fondateurs historiques de la psychologie positive, pour éclairer autrement les fondements de l'éducation positive. Rédigé de façon claire, tout en étant solidement ancré dans une perspective de la psychologie positive scientifiquement étayée, ce premier ouvrage francophone sur le sujet, est une véritable contribution incontournable de la psychologie de l’éducation positive dans laquelle l’étudiant, l’enseignant, le formateur, l’ingénieur pédagogique et le scientifique pourront puiser l’essentiel d’une réflexion riche de connaissances et de perspectives novatrices. » (4e de couverture) |
Assigning source |
éditeur. |
540 ## - TERMS GOVERNING USE AND REPRODUCTION NOTE |
Institution to which field applies |
130012224 |
Terms governing use and reproduction |
NR; |
Jurisdiction |
U0101 |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)035056061 |
Topical term or geographic name entry element |
Bienveillance. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)175232490 |
Topical term or geographic name entry element |
Flux (psychologie). |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)027301346 |
Topical term or geographic name entry element |
Interaction en éducation. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)027387402 |
Topical term or geographic name entry element |
Émotions |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)16719402X |
General subdivision |
Chez l'enfant. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)027242412 |
Topical term or geographic name entry element |
Relations maître-élève. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)139217657 |
Topical term or geographic name entry element |
Relations entre enfants. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)027880087 |
Topical term or geographic name entry element |
Classes (éducation) |
General subdivision |
Conduite. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)134052315 |
Topical term or geographic name entry element |
Psychologie positive. |
Source of heading or term |
ram |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Authority record control number or standard number |
(IdRef)027300218 |
Topical term or geographic name entry element |
Psychologie de l'apprentissage. |
Source of heading or term |
ram |
760 0# - MAIN SERIES ENTRY |
Title |
Éducation sup |
International Standard Serial Number |
2678-2847 |
Record control number |
(ABES)235876992 |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://www.dunod.com/sciences-humaines-et-sociales/fondements-education-positive-perspective-psychosociale-et-systemique">https://www.dunod.com/sciences-humaines-et-sociales/fondements-education-positive-perspective-psychosociale-et-systemique</a> |
Public note |
Site de l'éditeur. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://ocul-uo.primo.exlibrisgroup.com/permalink/01OCUL_UO/5lqjs2/alma991046708576705161">https://ocul-uo.primo.exlibrisgroup.com/permalink/01OCUL_UO/5lqjs2/alma991046708576705161</a> |
Public note |
Vérifier auprès des bibliothèques uOttawa. |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |
990 ## - EQUIVALENCES OR CROSS-REFERENCES [LOCAL, CANADA] |
Link information for 9XX fields |
E |