000 -LEADER |
fixed length control field |
04429cam a2200721 a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
15005532 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20191210143040.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
070913s2008 njua 001 0 fre |
010 ## - LIBRARY OF CONGRESS CONTROL NUMBER |
LC control number |
2007037949 |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9780131597204 (br) |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
0131597205 (br) |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
DLC |
Transcribing agency |
JCRC |
Language of cataloging |
fre |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Furry, Nina M., |
Dates associated with a name |
1954- |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Bonne continuation : |
Remainder of title |
approfondissement à l'écrit et à l'oral / |
Statement of responsibility, etc. |
Nina M. Furry et Hannelore Jarausch. |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
2nd ed. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Upper Saddle River, NJ : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Pearson Prentice Hall, |
Date of publication, distribution, etc. |
2008. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xv, 287 p. : |
Other physical details |
ill. ; |
Dimensions |
26 cm. |
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Title |
World languages |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
Includes index. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
" Bonne continuation offers a flexible approach to language acquisition, with its rich variety of authentic content allowing practice and enhancement of those skills central to intermediate or bridge courses. This second edition includes updated texts with accompanying exercices, and a new Présentation section." (Back Cover). |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
TABLE DES MATIÈRES |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Préface |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
UNITÉ PRÉLIMINAIRE : En route |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Les Français |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Pour enrichir votre vocabulaire |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Formes et structures utiles : Le présent - La négation |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
UNITÉ 1 : Les beaux-arts |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Introduction |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Champ lexical |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Parlons un peu |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Lectures et activités :<br/> |
Title |
La Cathédrale, nouvelle d’André Maurois<br/> |
-- |
Une lettre de Vincent Van Gogh<br/> |
-- |
Pour faire le portrait d’un oiseau, poème de Jacques Prévert<br/> |
-- |
Calligrammes, poèmes de Guillaume Apollinaire<br/> |
-- |
Le portrait, nouvelle d’Yves Thériault<br/> |
-- |
Les peintres impressionnistes, critique de Théodore Duret<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Formes et structures utiles : <br/> |
Title |
Le passé - Rendre + adjectif - Le participe présent - La voix passive - Devoir + infinitif |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
UNITÉ 2 : Héritages collectifs |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Introduction |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Champ lexical |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Parlons un peu |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Lectures et activités : <br/> |
Title |
Le paysan et le diable, le conte traditionnel<br/> |
-- |
La Belle et la Bête, conte de Madame Leprince de Beaumont<br/> |
-- |
Dis-moi, lune d’argent, chanson de Mecano<br/> |
-- |
L’enfant terrible, conte ivoirien de Bernard Dadié<br/> |
-- |
Raconte-moi, poème de Véronique Tadjo<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Formes et structures utiles : |
Title |
La comparaison - Le futur - Le conditionnel - Les phrases de conditions - Les questions |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
UNITÉ 3 : Amitiés et amours |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Introduction |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Champ lexical |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Parlons un peu |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Lectures et activités :<br/> |
Title |
Enfance, extrait de Nathalie Sarraute<br/> |
-- |
Ma grand-mère toute-puissante, nouvelle de Gabrielle Roy<br/> |
-- |
Colloque sentimentale, poème de Paul Verlaine<br/> |
-- |
L’amour Au Val-Fourré, interview avec Faudel du Nouvel Observateur<br/> |
-- |
Mère Awa, poème de Malick Fall<br/> |
-- |
Quand il gagne moins qu’elle, article de l’Express |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Formes et structures utiles : <br/> |
Title |
Les pronoms - Les articles - Le subjonctif - Les adverbes |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
UNITÉ 4 : Le passé dans le présent |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Introduction |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Champ lexical |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Parlons un peu |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Lectures et activités :<br/> |
Title |
Le patrimoine, extraits d’un livret Autrement<br/> |
-- |
La langue de chez vous, chanson d’Yves Duteil<br/> |
-- |
Jeanne d’Arc, texte historique de Colette Dubois Brichant<br/> |
-- |
La fuite de la main habile, nouvelle d’Henri Lopès<br/> |
-- |
Le dénuement des enfants sans papiers, appel du collectif Éducation sans frontières<br/> |
-- |
La Marseillaise, hymne national |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Formes et structures : <br/> |
Title |
Les pronoms relatifs - Faire causatif - Les adjectifs démonstratifs - Les pronoms démonstratifs - Le style ou discours indirect |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Appendice : Verbes |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Lexique français-anglais |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Crédits |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Indice : Structures |
524 ## - PREFERRED CITATION OF DESCRIBED MATERIALS NOTE |
Preferred citation of described materials note |
Students taking intermediate or bridge courses. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
French language |
Form subdivision |
Textbooks for foreign speakers |
General subdivision |
English. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Jarausch, Hannelore |
710 ## - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
University of North Carolina at Chapel Hill |
830 #0 - SERIES ADDED ENTRY--UNIFORM TITLE |
Uniform title |
World languages (Pearson/Prentice Hall) |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://www.pearson.com/us/higher-education/product/Furry-Bonne-Continuation-Approfondissement-%C3%A0-l-%C3%A9crit-et-%C3%A0-l-oral-2nd-Edition/9780131597204.html">https://www.pearson.com/us/higher-education/product/Furry-Bonne-Continuation-Approfondissement-%C3%A0-l-%C3%A9crit-et-%C3%A0-l-oral-2nd-Edition/9780131597204.html</a> |
Public note |
Publisher's Website. |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |