Banniere

La formation en questions / (Notice n° 1824)

000 -LEADER
fixed length control field 01102nam a2200373 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 000211409
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field CaQMU
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20181127195802.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 991020s1999 fr b 000 0 fre d
017 ## - COPYRIGHT OR LEGAL DEPOSIT NUMBER
Copyright or legal deposit number DL 99-35524 (D4)
Assigning agency FR
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9782090333305 (br)
035 9# - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number CaQMUb11301794
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (CStRLIN)60521144
037 ## - SOURCE OF ACQUISITION
Stock number 9782090333305
040 ## - CATALOGING SOURCE
Language of cataloging fre
Transcribing agency JCRC
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number PB 38 F7
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Galisson, Robert
245 13 - TITLE STATEMENT
Title La formation en questions /
Statement of responsibility, etc. Robert Galisson et Christian Puren.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Paris :
Name of publisher, distributor, etc. CLE international,
Date of publication, distribution, etc. 1999.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 127 p. :
Other physical details couv. ill. en coul. ;
Dimensions 19 cm.
440 #0 - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Didactique des langues étrangères
500 ## - GENERAL NOTE
General note Aussi disponible en format électronique.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Comprend les références bibliographiques et un glossaire terminologique.
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note « Pour que les formateurs, professeurs ou futurs professeurs qui éprouvent le besoin de se remettre en question sur la formation.<br/>Que faire des questions que l'on se pose dans sa pratique d'enseignant? Que veut dire former "en didactique des langues" ? Quel avenir envisager pour la didactique du français langue étrangère? Quelle(s) disciplines choisir pour l'éducation des langues cultures?<br/>La formation en question débouche sur des réflexions, des pistes et des éléments de réponse à toutes ces questions d’intérêt pour un enseignant de langue étrangère. Il aboutit notamment à l'élaboration d'un glossaire terminologique.<br/>Cet ouvrage est conçu sous forme de questions réponses pour fournir des éléments de réflexions aux demandeurs en formation qu'ils pourront remodeler par la suite. » (Site du distributeur)
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note TABLE DES MATIÈRES:
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Introduction
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Chapitre 1 : Que faire des questions que l'on se pose dans sa pratique ? (la formation par la question) /
Statement of responsibility Christian Puren
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Chapitre 2 : Comment théoriser sa pratique ? (la formation des questions) /
Statement of responsibility Christian Puren
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Chapitre 3 : Quel avenir envisager pour la didactique du français langue étrangère ? (la formation par l'histoire et la prospective) /
Statement of responsibility Robert Galisson
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Chapitre 4 : Quelle(s) discipline(s) choisir pour l'éducation aux langues-cultures ? (la formation par l'inscription disciplinaire) /
Statement of responsibility Robert Galisson
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Chapitre 5 : Quel statut revendiquer pour les cultures en milieu institutionnel ? (la formation par la réflexion sur les rapports entre langue et culture) /
Statement of responsibility Robert Gallison
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Glossaire terminologique
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Bibliographie
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Professeurs de langue
General subdivision Formation
Geographic subdivision France.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Language teachers.
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Langues vivantes
General subdivision Étude et enseignement
Geographic subdivision France.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Languages, Modern
General subdivision Study and teaching.
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Puren, Christian
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="https://www.cle-international.com/la-formation-en-questions-didactique-des-langues-etrangeres-ebook-9782090377446.html#descriptif">https://www.cle-international.com/la-formation-en-questions-didactique-des-langues-etrangeres-ebook-9782090377446.html#descriptif</a>
Public note Site de l'éditeur.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://www.messageries-adp.com/cle-international/-formation-en-questions/robert-galisson/livre/9782090333305">http://www.messageries-adp.com/cle-international/-formation-en-questions/robert-galisson/livre/9782090333305</a>
Public note Site du distributeur.
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Livres
Exemplaires
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Shelving location Date acquired Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date last checked out Copy number Price effective from Koha item type
          Non-fiction CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) General Stacks 2018-10-17 1 MET DLE A024280 2019-04-04 2019-01-10 1 2018-10-17 Livres

Propulsé par Koha