000 -LEADER |
fixed length control field |
04447nmm a2200925 a 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
FRCAIRNINFO-DBU_REUTE_2013_01 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20210116171819.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
180322s2013 fr o 0 fre |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9782804169107 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Transcribing agency |
JCRC |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
fre |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
CAIRN.Info |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Reuter, Yves. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Dictionnaire des concepts fondamentaux des didactiques / |
Statement of responsibility, etc. |
Yves Reuter, Cora Cohen-Azria, Bertrand Daunay, Isabelle Delcambre et Dominique Lahanier-Reuter. |
250 ## - EDITION STATEMENT |
Edition statement |
3e éd. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Bruxelles : |
Name of publisher, distributor, etc. |
De Boeck Supérieur, |
Date of publication, distribution, etc. |
2013. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
300 p., |
Other physical details |
ill. ; |
Dimensions |
24 cm. |
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Title |
Dictionnaire |
490 0# - SERIES STATEMENT |
Series statement |
Hors collection. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
« Cet ouvrage présente les concepts fondamentaux des didactiques en précisant leur définition, les questions auxquelles ils répondent, leurs intérêts ainsi que les problèmes qu'ils soulèvent ou les débats qu'ils suscitent. Chacun des concepts est illustré par les exemples et accompagné d'une brève bibliographie revoyant aux articles ou aux ouvrages essentiels qui ont contribué à son élaboration ou son examen critique.<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Cet ouvrage constitue donc un instrument pour s'initier aux didactiques. En tant que tel, il peut être utile aux formateurs d'enseignants pour accompagner leur cours, aux étudiants qui se destinent à l'enseignement et préparent des concours de recrutement, aux enseignants et à tous ceux qui s'intéressent à l'éducation et à l'école. Il constitue, complémentairement, un outil critique qui dresse un état des lieux de ce domaine théorique en grande expansion.<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
En tant que tel, il peut être utile aux chercheurs en sciences humaines et sociales qui s'intéressent aux phénomènes de transmission et de formation, à la culture scolaire et à ses mutations, aux relations entre école et société. » (4e de couverture) |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
TABLE DES MATIÈRES<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Apprentissages<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Chronogenèse<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Communauté discursive<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Concepts - Champs conceptuels<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Conscience d'enseignement et d'apprentissages<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Contexte - Milieu<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Contrat didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Dévolution<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Didactiques<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Didactique comparée<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Disciplines contributoires<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Disciplines scolaires<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Élève - Apprenant - Sujet Didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Enseignement<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Erreur - Dysfonctionnement<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Évaluation<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Forme scolaire<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Genres<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Institutionnalisation |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Métalangage - Activité métalinguistique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Méthodes de recherche<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Modèle didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Niveaux de formulation<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Noosphère<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Obstacles - Objectifs-obstacles<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Outils<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Pédagogie<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Pratiques extrascolaires des élèves<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Pratiques langagières<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Pratiques sociales de référence<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Programmation didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Rapport à<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Représentations<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Situations didactiques<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Système didactiques - Triangle didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Tâche <br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Topogenèse<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Transposition didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Associations, revues et sites de didactique<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Bibliographie<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Index des notions complémentaires<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Table des matières<br/> |
538 ## - SYSTEM DETAILS NOTE |
System details note |
Internet Access. Software Adobe Acrobat Reader 6.0 and later versions. |
540 ## - TERMS GOVERNING USE AND REPRODUCTION NOTE |
Terms governing use and reproduction |
copyrighted. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Didactique |
General subdivision |
Dictionnaires. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Didactique |
General subdivision |
Terminologie. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Pédagogie |
General subdivision |
Dictionnaires. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Cohen-Azria, Cora. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Daunay, Bertrand. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Delcambre, Isabelle. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Lahanier-Reuter, Dominique. |
774 0# - CONSTITUENT UNIT ENTRY |
Place, publisher, and date of publication |
Bruxelles, De Boeck Supérieur, 2013 |
Title |
Hors collection |
Other item identifier |
FRCAIRNINFO-DBU_HC. |
776 0# - ADDITIONAL PHYSICAL FORM ENTRY |
Title |
Dictionnaire des concepts fondamentaux des didactiques |
Physical description |
Texte imprimé |
Place, publisher, and date of publication |
Bruxelles, De Boeck Supérieur, 2013 |
International Standard Book Number |
9782804169107. |
856 40 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS |
Uniform Resource Identifier |
<a href="https://ocul-uo.primo.exlibrisgroup.com/permalink/01OCUL_UO/17s70c5/cdi_cairn_booktitles_DBU_REUTE_2013_01">https://ocul-uo.primo.exlibrisgroup.com/permalink/01OCUL_UO/17s70c5/cdi_cairn_booktitles_DBU_REUTE_2013_01</a> |
Public note |
Vérifier auprès des bibliothèques de l'UO. |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |