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Language Policy and the New Speaker Challenge : Hiding in Plain Sight / Colin H. Williams.

Par : Williams, Colin H, 1950- | Cardiff University.
Éditeur : Cambridge, UK : Cambridge University Press, 2023Date du droit d'auteur : 2023Description :382 p. ; ill. ; 24 cm.Sujet(s) : Language policy -- Europe, Western -- Case studies | Second language acquisition | Linguistic minorities -- Europe, WesternRessources en ligne : Publisher's Website. | Check the UO Library catalog.
Dépouillement complet :
1. The Emergence of the New Speaker Phenomenon
2. Popinjays, Pragmatism and Policy: A New Speaker Triptych
3. Wales: Normalised Expectations
4. Scotland: Cautious Consideration
5. Ireland: Tempered Acceptance
6. The Basque Autonomous Community and Navarre: Enthusiastic Endorsement
7. Catalonia and Galicia: Unalloyed Support?
8. The Policy Community and Recommendations on New Speakers
9. Conclusion: Contemporary Challenges
Résumé : "‘New speakers’ is a term used to describe those who have learned a minority language not within their home or community settings but through bilingual education, immersion or migration. Looking specifically at the impact of new speakers on language policy, this book provides an authoritative and detailed examination of minority language policy in Wales, Scotland, Ireland, the Basque Autonomous Community, Navarre, Catalonia and Galicia. Based on interviews with politicians, senior civil servants, academics and civil society activists, it assesses the extent to which interventions derived from a new speakers’ perspective have been incorporated into official language practice. It describes several challenges faced by new speakers, before proposing specific recommendations on how to integrate them into established minority language communities. Shedding new light on the deeper issues faced by minority language communities, it is essential reading for students and researchers in sociolinguistics, language policy and planning, language education and bi- and multilingualism." /Résumé : "Le terme « nouveaux locuteurs » désigne ceux qui ont appris une langue minoritaire non pas dans leur milieu familial ou communautaire, mais dans le cadre d’une éducation bilingue, d’une immersion ou d’une migration. En ce qui concerne plus particulièrement l’impact des nouveaux locuteurs sur la politique linguistique, ce livre fournit un examen approfondi et faisant autorité de la politique des langues minoritaires au Pays de Galles, en Écosse, en Irlande, dans la Communauté autonome basque, en Navarre, en Catalogne et en Galice. À partir d’entrevues avec des politiciens, des hauts fonctionnaires, des universitaires et des activistes de la société civile, il évalue dans quelle mesure les interventions découlant d’une nouvelle perspective des locuteurs ont été intégrées à la pratique des langues officielles. Il décrit plusieurs défis auxquels font face les nouveaux locuteurs, avant de proposer des recommandations précises sur la façon de les intégrer aux communautés linguistiques minoritaires établies. Apportant une nouvelle lumière sur les problèmes plus profonds auxquels sont confrontées les communautés linguistiques minoritaires, il est essentiel pour les étudiants et les chercheurs en sociolinguistique, politique et planification linguistique, éducation linguistique et bi- et multilinguisme."
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Type de document Site actuel Collection Cote Numéro de copie Statut Date d'échéance Code à barres
 Livres Livres CR Julien-Couture RC (Teaching)
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Non-fiction MET WIL (Parcourir l'étagère) 1 Disponible A029738

1. The Emergence of the New Speaker Phenomenon

2. Popinjays, Pragmatism and Policy: A New Speaker Triptych

3. Wales: Normalised Expectations

4. Scotland: Cautious Consideration

5. Ireland: Tempered Acceptance

6. The Basque Autonomous Community and Navarre: Enthusiastic Endorsement

7. Catalonia and Galicia: Unalloyed Support?

8. The Policy Community and Recommendations on New Speakers

9. Conclusion: Contemporary Challenges

"‘New speakers’ is a term used to describe those who have learned a minority language not within their home or community settings but through bilingual education, immersion or migration. Looking specifically at the impact of new speakers on language policy, this book provides an authoritative and detailed examination of minority language policy in Wales, Scotland, Ireland, the Basque Autonomous Community, Navarre, Catalonia and Galicia. Based on interviews with politicians, senior civil servants, academics and civil society activists, it assesses the extent to which interventions derived from a new speakers’ perspective have been incorporated into official language practice. It describes several challenges faced by new speakers, before proposing specific recommendations on how to integrate them into established minority language communities. Shedding new light on the deeper issues faced by minority language communities, it is essential reading for students and researchers in sociolinguistics, language policy and planning, language education and bi- and multilingualism." /

"Le terme « nouveaux locuteurs » désigne ceux qui ont appris une langue minoritaire non pas dans leur milieu familial ou communautaire, mais dans le cadre d’une éducation bilingue, d’une immersion ou d’une migration. En ce qui concerne plus particulièrement l’impact des nouveaux locuteurs sur la politique linguistique, ce livre fournit un examen approfondi et faisant autorité de la politique des langues minoritaires au Pays de Galles, en Écosse, en Irlande, dans la Communauté autonome basque, en Navarre, en Catalogne et en Galice. À partir d’entrevues avec des politiciens, des hauts fonctionnaires, des universitaires et des activistes de la société civile, il évalue dans quelle mesure les interventions découlant d’une nouvelle perspective des locuteurs ont été intégrées à la pratique des langues officielles. Il décrit plusieurs défis auxquels font face les nouveaux locuteurs, avant de proposer des recommandations précises sur la façon de les intégrer aux communautés linguistiques minoritaires établies. Apportant une nouvelle lumière sur les problèmes plus profonds auxquels sont confrontées les communautés linguistiques minoritaires, il est essentiel pour les étudiants et les chercheurs en sociolinguistique, politique et planification linguistique, éducation linguistique et bi- et multilinguisme."

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