Banniere

La didactique du français / (Notice n° 961)

000 -LEADER
fixed length control field 01747nam a2200373 a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 01-0645302
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20200123195342.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 020403s2002 fr b 000 0 fre d
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9782130525479 (br)
022 ## - INTERNATIONAL STANDARD SERIAL NUMBER
International Standard Serial Number 0768-0066
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency CaQSHERU
Language of cataloging fre
Transcribing agency JCRC
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Rosier, Jean-Maurice
Dates associated with a name 1941-
245 13 - TITLE STATEMENT
Title La didactique du français /
Statement of responsibility, etc. Jean-Maurice Rosier.
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement 1e éd.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Paris :
Name of publisher, distributor, etc. Les Presses universitaires de France,
Date of publication, distribution, etc. 2002.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 127 p. :
Other physical details couv. ill. ;
Dimensions 18 cm.
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Que sais-je ?
International Standard Serial Number 0768-0066
500 ## - GENERAL NOTE
General note Le numéro 2656 dans la collection Que Sais-je?.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Contient des références bibliographiques.
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note « La didactique du français couvre le champ des pratiques scolaires ayant trait à l'enseignement de la langue et de ses enjeux culturels qu'elle analyse et qu'elle veut modifier ou orienter. Ce travail inclut une réflexion sur les savoirs, leur transformation en matière scolaire et leur appropriation par les apprenants. La didactique du français mène des recherches et des interventions qui devraient influencer la formation des enseignants et permettre de mieux comprendre les problèmes des apoprenants. » (Site web de l'éditeur).
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note TABLE DES MATIÈRES :
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note I. Essai de définition
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note II. Le dispositif ancien
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note III. La fragilisation de l'édifice
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note IV. Lecture et compétence culturelle
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note V. Enseigner l'histoire littéraire
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note VI. L'oral en situation scolaire
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note VII. Évaluer
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Conclusion
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Bibliographie
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Français (Langue)
General subdivision Étude et enseignement.
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Livres
Exemplaires
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Shelving location Date acquired Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Date last checked out Copy number Price effective from Koha item type
          Non-fiction CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) General Stacks 2018-03-09 1 MET QUE A004129 2018-11-28 2018-11-26 1 2018-03-09 Livres

Propulsé par Koha